پمپ هیدرولیک

اشتباه در استفاده پمپ پیستونی

اشتباه در استفاده پمپ پیستونی

اشتباه در استفاده پمپ پیستونی

در این مقاله قصد داریم به بررسی اشتباه در استفاده پمپ پیستونی بپردازیم. پس با ما همراه باشید با این مقاله بسیار مفید که در سال 2022 منتشر شده است.

از این اشتباه پمپ پیستونی خودداری کنید

پمپ های هیدرولیک در درجه اول برای تبدیل انرژی محرک اولیه ورودی به انرژی هیدرولیک طراحی شده اند که به صورت فشار و جریان ظاهر می شود. اصطلاح هیدرواستاتیک به حالت تعادل فشار، به ویژه در یک فضای محدود اشاره دارد. تمام کاربردهای سنتی هیدرولیک هیدرواستاتیک هستند و در بیشتر موارد، اگر پمپ را خاموش کنید، بارهای فیزیکی باید با استفاده از روغن هیدرولیک از قبل تحت فشار ثابت نگه داشته شوند.

اگر همه از پمپ های هیدرولیک برای کاربردهای هیدرولیک استفاده کنند، کار آسانی خواهد بود، اما به نظر می رسد همه چیز آسان را دوست ندارند. به عنوان مثال، من می توانم به ده ها راه برای روغن کاری یک دستگاه CNC یا یاتاقان های بزرگ فکر کنم، و حتی اگر محیط روانکاری سیال هیدرولیک باشد، می توانم طرح های پمپ بهتری برای این کاربرد در نظر بگیرم. با این حال، برخی از دوک ها برای ماشینکاری با سرعت بسیار بالا نیاز به پشتیبانی از یاتاقان هیدرواستاتیک دارند، بنابراین گاهی اوقات سیال هیدرولیک با فشار بالا تنها راه حل است.

اشتباه در استفاده پمپ پیستونی

تعجب خواهید کرد اگر بدانید پمپ های هیدرولیک چقدر برای خنک کننده های مبتنی بر آب برای ماشین های CNC استفاده می شود. اگرچه یاتاقان های هیدرواستاتیک برای پشتیبانی از مجموعه کاملاً به فشار بالایی نیاز دارند، استفاده از آنها برای خنک کننده یک برداشت شگفت انگیز از پمپ جبران فشار است. پمپ‌های دینامیک از پروانه‌ها برای پرتاب سیال برای ایجاد فشار اینرسی استفاده می‌کنند، دقیقاً مانند پروانه روی قایق. شما می توانید درگاه خروجی یک پمپ دینامیک را به همان اندازه که می توانید یک پمپ پیستونی جبران شده فشار دهید، درپوش ببندید.

فکر می‌کنم مهندسان به دلیل توانایی آنها در حفظ فشار تنظیم شده حتی زمانی که مسیرهای جریان پایین دست فرسوده می‌شوند، مانند سوراخ‌های داخل ابزار، استفاده از پمپ‌های جبران‌شده فشار را برای خنک‌سازی شروع کردند. خنک کننده از طریق ابزار به آرامی قطر داخلی مسیر جریان خود را فرسایش می دهد، که اندازه روزنه موثر را افزایش می دهد و در نتیجه افت فشار را کاهش می دهد. تا زمانی که پمپ برای کاربرد بزرگتر باشد، نقطه تنظیم جبران فشار را با وجود افزایش اندازه روزنه (تا یک نقطه) در پایین دست حفظ می کند.

پمپ های هیدرولیک

با این حال، راه های درست و غلطی برای استفاده از پمپ های هیدرولیک برای روغن کاری و خنک کننده وجود دارد. به عنوان مثال، پمپ‌های پیستونی محوری با جابجایی متغیر برای این کاربردها بیش از حد ساخته شده‌اند، عمدتاً به این دلیل که هزاران psi بیشتر از هر کاربرد روان‌کاری یا خنک‌کننده نیاز دارند. در عین حال، این پمپ ها در واقع به حداقل فشار کاری نیاز دارند.

اگرچه حداقل فشار جبران کننده به ساخت و ساخت پمپ بستگی دارد، حداقل فشار حداقل 200-300 psi را انتظار می رود. برای مثال، برخلاف پمپ‌های دنده‌ای، پمپ جبران‌کننده فشار دارای بخش‌های زیادی مهندسی شده است که تنها در صورت وجود فشار، به طور مؤثر کار می‌کنند. به عنوان مثال، جبران کننده، پیستون کنترل و (گاهی) پیستون بایاس از فشار پایلوت کار می کنند، اما فشار لازم است تا کل پمپ را تحت کشش نگه دارد.

به تصویری که اجزای اصلی گروه دوار پمپ را نشان می دهد مراجعه کنید. همانطور که بلوک سیلندر آبی می چرخد، زاویه صفحه سواش پیستون ها را وادار به برگشت می کند که به نوبه خود سیال را پمپ می کند. هنگامی که پیستون از “مرکز مرده بالایی” عبور می کند و شروع به جمع شدن به داخل بلوک برای ایجاد فشار می کند، کل مجموعه کشش را حفظ می کند تا زمانی که پیستون دوباره برای مکش سیال گسترش یابد.

مطالعه کنید:

بغل گیربکس چیست و چه کاری انجام می دهد؟

بدون فشار، هیچ کششی در گروه دوار وجود ندارد. بدون هیچ کششی، کل مجموعه مجموعه فلاپی از قطعات فلزی است که در هنگام برگشت و چرخش با حداکثر جابه‌جایی، ضربه می‌خورند و سیلی می‌زنند، زیرا فشار هیدرولیکی برای قرار دادن پمپ در حالت آماده به کار وجود ندارد. روغن هیدرولیک معمولاً از طریق پیستون‌های توخالی به سمت پایین تغذیه می‌شود، جایی که یک سوراخ در سوکت فشار پایلوت را تغذیه می‌کند تا دمپایی‌ها را در مقابل صفحه ضربه‌گیر روغن کاری نگه دارد، اما بدون فشار آماده به کار، هیچ روان‌کاری رخ نمی‌دهد.

اگر از پمپ هیدرولیک برای روغن کاری یا مایع خنک کننده خود استفاده می کنید یا در نظر دارید از پمپ هیدرولیک استفاده کنید، باید تضمین کنید که پمپ شما هرگز کمتر از حداقل میزان فشار خود نمی افتد. این ممکن است به دلیل سایش دهانه رخ دهد، اما من مدارهای هیدرولیکی را نیز دیده ام که برای تخلیه پمپ در مواقعی که به مایع خنک کننده نیاز نیست، طراحی شده اند. بهتر است یک دریچه پاپت برای مسدود کردن جریان خروجی نصب کنید تا اینکه پمپ را تخلیه کنید، زیرا تنها کارکردن بدون روغن باعث آسیب سریعتر پمپ می شود.

 

 


مقالات مرتبط با سازه های پمپ هیدرولیک و مقالات پمپ هیدرولیک و اهمیت گشتاور صحیح PTO در سابت شهر قطعات در دسترس خوانندگان و علاقمندان است.

مدنظر داشته باشید که ارسال متریال در حال اجرا و اتمام کار امکان‌پذیر می‌باشد. همچنین تمامی خدمات شهر قطعات همراه با ضمانت اجرایی و گارانتی در قرارداد می‌باشد.

“محصولی با کیفیت و قابل دسترس برای همه” 

فروشگاه شهر قطعات

در صورت نیاز به سفارش انواع پمپ های هیدرولیک ، مشاوره و اطلاعات فنی بیشتر با كارشناسان شهر قطعات تماس حاصل فرمایید و یا به سایت shahreghataat.com مراجعه كنید. ما در بخش فروشگاه شهر قعات تلاش داریم تا در چند بخش بطور کامل پمپ های هیدرولیک را خدمت همراهان عزیز معرفی نماییم. سعی شده است جامع‌ترین محتوای فارسی را برای شما ارائه نماییم. این کامل‌ترین مطلب در نوع خود می‌باشد. پس با ما به دنیای پمپ هیدرولیک قدم بگذارید.

انواع خدمات شهر قطعات

  • پشت گیربکس
  • بغل گیربکس
  • پمپ هیدرولیک
  • پمپ هیدرولیک ایرانی
  • پمپ های هیدرولیک پیستونی
  • پمپ هیدرولیک آلومینیومی
  • پمپ هیدرولیک جرثقیل
  • پمپ هیدرولیک دستی
  • پمپ هیدرولیک دستی فشار بالا

تولیدکننده انحصاری و فروشگاه شهر قطعات


برای بهره‌مندی از خدمات گروه شهر قطعات می‌توانید از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید:

تلفن تماس ما:  02191035928 

فکس: 02191035928

ایمیل :info.shahreghataat.com

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

2 نظر در “اشتباه در استفاده پمپ پیستونی

  1. محمد علی گفت:

    سلام بسیار عالی ،این مجموعه برا دسترسی به پمپ وPTOخیلی خوبه سپاس از فکر جالبتون

  2. محمد علی گفت:

    سلام چه خوبه تو این بخش ها دسترسی ومحتوا فراونه
    ممنون از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *