پمپ هیدرولیک

اشتباهات در پمپ های هیدرولیک

 صورتیکهاشتباهات در پمپ های هیدرولیک

در این مقاله قصد داریم به بررسی اشتباهات در پمپ های هیدرولیک بپردازیم. پس با ما همراه باشید با این مقاله بسیار مفید که در سال 2023 منتشر شده است. دانستن 7 مورد از اشتباهات رایج در پمپ های هیدرولیک باعث می شود تا شما از ارتکاب به این اشتباهات اجتناب کنید.

بررسی 7 مورد از اشتباهات در پمپ های هیدرولیک

هفت اشتباه رایج در تجهیزات هیدرولیک

در طول دو دهه کارم در صنعت هیدرولیک، در موقعیت خوش شانسی بودم که می توانستم اشتباهات و اشتباهاتی که کاربران هیدرولیک هنگام نگهداری از تجهیزات خود مرتکب می شوند را مشاهده کرده و از آنها درس بگیرم.

بر اساس این مشاهدات طولانی، در اینجا هفت اشتباه رایجی که کاربران تجهیزات هیدرولیک مرتکب می شوند آورده شده است – بنابراین می توانید از آنها اجتناب کنید!

اشتباهات در پمپ های هیدرولیک

اشتباه شماره 1 – تعویض روغن

تنها دو شرط وجود دارد که تعویض روغن هیدرولیک را الزامی می کند: تخریب روغن پایه یا تخلیه بسته افزودنی. از آنجایی که متغیرهای زیادی وجود دارند که سرعت تجزیه روغن و مصرف مواد افزودنی را تعیین می کنند، تغییر روغن هیدرولیک بر اساس ساعت کارکرد بدون هیچ اشاره ای به وضعیت واقعی روغن، مانند تیراندازی در تاریکی است.

با توجه به قیمت بالای فعلی نفت، تخلیه روغن که نیازی به تعویض ندارد آخرین کاری است که می خواهید انجام دهید. از سوی دیگر، اگر با تخریب روغن پایه یا کاهش مواد افزودنی به کار خود ادامه دهید، عمر هر جزء دیگر در سیستم هیدرولیک را به خطر می اندازید. تنها راه برای اطلاع از زمان نیاز به تعویض روغن از طریق آنالیز روغن است.

اشتباه شماره 2 – تعویض فیلترها

وضعیت مشابهی در مورد فیلترهای هیدرولیک نیز صدق می کند. در آنها را براساس برنامه تغییر دهید، خیلی زود یا خیلی دیر آنها را تغییر می دهید. اگر آن‌ها را زود عوض کنید، قبل از اینکه تمام ظرفیت نگهداری کثیفی‌شان تمام شود، پولتان را برای تعویض غیرضروری فیلتر هدر می‌دهید. اگر آنها را دیر تعویض کنید، پس از عبور فیلتر، افزایش ذرات در روغن به طور بی سر و صدا طول عمر هر جزء در سیستم هیدرولیک را کاهش می دهد و در دراز مدت هزینه بیشتری را به همراه خواهد داشت.

راه حل این است که فیلترهای خود را زمانی که تمام ظرفیت نگهداری کثیفی آنها تمام شده است، اما قبل از باز شدن شیر بای پس، تعویض کنید. این نیاز به مکانیزمی برای نظارت بر محدودیت جریان (افت فشار) در سراسر عنصر فیلتر دارد و هنگامی که به این نقطه رسید به شما هشدار می دهد. نشانگر گرفتگی خام ترین شکل این دستگاه است. راه حل بهتر، نظارت مداوم بر افت فشار در سراسر فیلتر است.

اشتباهات در پمپ های هیدرولیک

اشتباه شماره 3 – ادامه کار بیش از حد گرم

تعداد کمی از صاحبان یا اپراتورهای تجهیزات به کار با موتوری که بیش از حد گرم می شود ادامه می دهند. متأسفانه وقتی سیستم هیدرولیک بیش از حد گرم می شود نمی توان همین را گفت. اما مانند یک موتور، سریع ترین راه برای از بین بردن اجزای هیدرولیک، مهر و موم، شیلنگ و خود روغن، عملیات در دمای بالا است.

برای یک سیستم هیدرولیک چقدر گرم است؟ این عمدتا به ویسکوزیته و شاخص ویسکوزیته (نرخ تغییر ویسکوزیته با دما) روغن و نوع اجزای هیدرولیک در سیستم بستگی دارد.

با افزایش دمای روغن، ویسکوزیته آن کاهش می یابد. بنابراین، یک سیستم هیدرولیک زمانی که به دمایی برسد که ویسکوزیته روغن کمتر از دمای مورد نیاز برای روانکاری کافی می‌رسد، بسیار داغ است.

برای مثال، یک پمپ پره ای به حداقل ویسکوزیته بالاتری نسبت به پمپ پیستونی نیاز دارد. به همین دلیل است که نوع اجزای مورد استفاده در سیستم نیز بر حداکثر دمای کارکرد ایمن آن تأثیر می گذارد. جدا از موضوع روانکاری کافی که اهمیت آن را نمی توان اغراق کرد، دمای کار بالای 82 درجه سانتیگراد به اکثر ترکیبات آب بندی و شلنگ آسیب می رساند و تجزیه روغن را تسریع می بخشد. اما به دلایلی که قبلاً توضیح داده شد، یک سیستم هیدرولیک می تواند بسیار داغ و زیر این دما کار کند.

اشتباهات در پمپ های هیدرولیک

اشتباهات در پمپ های هیدرولیک

اشتباه شماره 4 – استفاده از روغن نامناسب

روغن مهمترین جزء هر سیستم هیدرولیک است. روغن هیدرولیک نه تنها یک روان کننده است، بلکه وسیله ای است که از طریق آن نیرو در سراسر سیستم هیدرولیک منتقل می شود. این نقش دوگانه است که ویسکوزیته را به مهمترین ویژگی روغن تبدیل می کند، زیرا بر عملکرد دستگاه و عمر مفید آن تأثیر می گذارد.

ویسکوزیته روغن تا حد زیادی تعیین کننده حداکثر و حداقل دمای روغن است که در آن سیستم هیدرولیک می تواند ایمن کار کند. اگر از روغنی با ویسکوزیته استفاده می‌کنید که برای آب و هوایی که ماشین باید در آن کار کند خیلی زیاد است، روغن به‌درستی جریان نمی‌یابد یا به اندازه کافی در هنگام شروع سرد روغن کاری نمی‌شود.

اگر از روغنی با ویسکوزیته خیلی کم برای آب و هوای غالب استفاده کنید، در گرم ترین روزهای سال حداقل ویسکوزیته لازم و در نتیجه روانکاری کافی را حفظ نمی کند.

اما این پایان کار نیست. در حد مجاز ویسکوزیته مورد نیاز برای روانکاری کافی، نوار ویسکوزیته باریک تری وجود دارد که در آن تلفات توان به حداقل می رسد. اگر ویسکوزیته روغن عملیاتی بالاتر از حد ایده آل باشد، قدرت بیشتری در اثر اصطکاک سیال از دست می رود. اگر ویسکوزیته عملیاتی کمتر از حد ایده آل باشد، قدرت بیشتری در اثر اصطکاک و نشت داخلی از دست می رود.

استفاده از روغن با ویسکوزیته نامناسب نه تنها منجر به آسیب روانکاری و خرابی زودهنگام اجزای اصلی می شود، بلکه مصرف برق (دیزل یا برق) را نیز افزایش می دهد – دو چیز که شما نمی خواهید.

و علی‌رغم آنچه ممکن است فکر کنید، لزوماً با پیروی کورکورانه توصیه‌های سازنده دستگاه روغن ویسکوزیته مناسب را دریافت نمی‌کنید. چگونه می دانید که آیا شما روغن هیدرولیک مناسب را بخوانید؟ اطلاعات بیشتری در مورد انتخاب روغن مناسب در اختیار شما قرار می دهد.

اشتباهات در پمپ های هیدرولیک

اشتباه شماره 5 – مکان های فیلتر اشتباه

هر فیلتری فیلتر خوبی است، درست است؟ اشتباه! دو مکان فیلتر هیدرولیک وجود دارد که بیشتر از اینکه مفید باشد آسیب می‌رسانند و می‌توانند به سرعت قطعاتی را که برای محافظت نصب شده‌اند از بین ببرند. این مکان های فیلتر که باید از آنها اجتناب شود، خطوط ورودی پمپ و تخلیه از محفظه پمپ ها و موتورهای پیستونی است.

این با عقل متعارف در تضاد است:

اینکه باید یک صافی در ورودی پمپ داشته باشید تا از “سطل زباله” محافظت شود.

  • ابتدا پمپ روغن خود را از یک مخزن اختصاصی می گیرد نه از سطل زباله.
  • دوم، اگر فکر می کنید که ورود زباله به مخزن هیدرولیک طبیعی یا قابل قبول است، احتمالاً وقت خود را با خواندن این مقاله تلف کرده اید.

اگر به دست آوردن حداکثر عمر پمپ دغدغه اصلی شماست (و باید باشد)، پس پر کردن آزادانه و کامل محفظه های پمپاژ روغن در طول هر بار مصرف، بسیار مهمتر از محافظت از پمپ در برابر مهره ها، پیچ ها و 9/16 است.

آچارهای ترکیبی -اینچی

اینها هیچ خطری در مخزن با طراحی مناسب ندارند، جایی که نفوذ ورودی پمپ حداقل 2 اینچ از پایین است.

تحقیقات نشان داده است که مصرف محدود می تواند عمر مفید پمپ دنده ای را تا 56 درصد کاهش دهد. و این برای پمپ های پره ای و پیستونی بدتر است زیرا این طرح ها کمتر قادر به مقاومت در برابر نیروهای ناشی از خلاء ناشی از ورودی محدود هستند. پمپ های هیدرولیک برای “مکیدن” طراحی نشده اند.

مجموعه متفاوتی از مشکلات از فیلترهای نصب شده بر روی خطوط تخلیه پمپ های پیستونی و موتورها ناشی می شود، اما نتیجه مشابه صافی های مکش است. آنها می توانند عمر مفید را کاهش دهند و باعث خرابی فاجعه بار در این قطعات با قیمت بالا شوند. قبل از پرداختن به این موضوع، باید مزایا و معایب مکان فیلتر هیدرولیک را بخوانید.

اشتباهات در پمپ های هیدرولیک

اشتباهات در پمپ های هیدرولیک

اشتباه شماره 6 – اعتقاد بر این است که اجزای هیدرولیک خود پرایم شونده و خود روان شونده هستند.

شما موتوری را بدون روغن در میل لنگ راه اندازی نمی کنید – به هر حال، آگاهانه. و با این حال، من همین اتفاق را برای بسیاری از قطعات هیدرولیک گران قیمت دیده ام.

واقعیت این است که اگر مراحل درست در راه اندازی اولیه رعایت نشود، قطعات هیدرولیک می توانند آسیب جدی ببینند. در برخی موارد، آنها ممکن است برای مدتی خوب کار کنند، اما آسیبی که در راه اندازی ایجاد می شود، آنها را محکوم به شکست زودرس می کند.

دو بخش برای درست کردن این معضل وجود دارد: دانستن اینکه چه کاری باید انجام دهید و به یاد داشتن برای انجام آن. ندانستن چکار باید کرد یک چیز است. با این حال، اگر بدانید، اما فراموش کنید که این کار را انجام دهید، این کار شما را نابود می کند.

وقتی فراموش کردید قبل از روشن کردن موتور، شیر جداکننده ورودی را باز کنید، نمی‌توانید برای پر کردن محفظه پمپ با روغن تمیز به پشت خود ضربه بزنید!

اشتباه شماره 7 – عدم تحصیل در رشته هیدرولیک

هدف این مقاله نشان دادن این است که اگر شما مالک، کار، تعمیر یا نگهداری تجهیزات هیدرولیک هستید و از آخرین روش‌های نگهداری تجهیزات هیدرولیک آگاه نیستید، ممکن است پول زیادی از دستتان خارج شود.

 

اشتباهات در پمپ های هیدرولیک

 


مقالات مرتبط با سازه های پمپ هیدرولیک و مقالات پمپ هیدرولیک و اهمیت گشتاور صحیح PTO در سابت شهر قطعات در دسترس خوانندگان و علاقمندان است.

مدنظر داشته باشید که ارسال متریال در حال اجرا و اتمام کار امکان‌پذیر می‌باشد. همچنین تمامی خدمات شهر قطعات همراه با ضمانت اجرایی و گارانتی در قرارداد می‌باشد.

“محصولی با کیفیت و قابل دسترس برای همه” 

فروشگاه شهر قطعات

در صورت نیاز به سفارش انواع پمپ های هیدرولیک ، مشاوره و اطلاعات فنی بیشتر با كارشناسان شهر قطعات تماس حاصل فرمایید و یا به سایت shahreghataat.com مراجعه كنید. ما در بخش فروشگاه شهر قعات تلاش داریم تا در چند بخش بطور کامل پمپ های هیدرولیک را خدمت همراهان عزیز معرفی نماییم. سعی شده است جامع‌ترین محتوای فارسی را برای شما ارائه نماییم. این کامل‌ترین مطلب در نوع خود می‌باشد. پس با ما به دنیای پمپ هیدرولیک قدم بگذارید.

انواع خدمات شهر قطعات

  • پشت گیربکس
  • بغل گیربکس
  • پمپ هیدرولیک
  • پمپ هیدرولیک ایرانی
  • پمپ های هیدرولیک پیستونی
  • پمپ هیدرولیک آلومینیومی
  • پمپ هیدرولیک جرثقیل
  • پمپ هیدرولیک دستی
  • پمپ هیدرولیک دستی فشار بالا

تولیدکننده انحصاری و فروشگاه شهر قطعات


برای بهره‌مندی از خدمات گروه شهر قطعات می‌توانید از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید:

تلفن تماس ما:  02191035928 

فکس: 02191035928

ایمیل :info.shahreghataat.com

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *